View Single Post
Vi er vel en guttegjeng på cirka 15 stykker, hvor 9-10 røyker jevnlig, inkludert meg. Resten av gutta har prøvd noen ganger, men var ikke så fan/gidder ikke ta sjansen fordi det er ulovlig. Vi begynte på vgs, og vi er 20 år nå, så vi er fortsatt unge. Selv så er jeg ute i jobb, og skal begynne å studere til høsten igjen. Noen har begynt på studier, noen jobber, andre er lærling, og noen er ute i militæret. Alt i alt så synes jeg vi er en oppegående gjeng, er kun en av oss som er ganske slapp og jobber toppen 2-3 dager i uka. Der i mot så kjenner vi noen (som vi har blitt kjent med gjennom miljøet) som er skikkelig ute og kjører og må være konstant fjern for å fungere, hopper fra leilighet til leilighet da de blir kastet ut for ikke å betale leie (de gidder ikke en gang å stikke på NAV...). 1-2 av gutta har prøvd amf. og kokain, men der har det stoppet, og det har kun vært noen få ganger også.

Sitat av Navnl0s
Jeg står fast på at det er ikke cannabis som er problemet, det er brukeren.
Ufattelig at dere velger å skylde på cannabis istedenfor personen som faktisk oppfører seg slik.
Kanskje det er at mennesker som er "forhåndsdømt" til å faile bruker oftere rusmiddler for å skjule sin egen dårlig samvittighet for å være ubruklige.
For å så misbruke stoffet til de grader at alt blir altfor hardt arbeid?

Betaler skatt fortsatt, jobber fortsatt, har tatt fagbrev siden jeg posta sist i denne tråden.
Viljestyrke folkens, viljestyrke.
Vis hele sitatet...
Helt enig med deg, det handler om viljestyrken og mulighet til å sette grenser for seg selv. Ingenting som sier at de som har havnet ut på kjøret ikke hadde det gjort det selv om de holdt seg unna cannabis. Om det så handler om å prøve sterkere stoffer eller bare være en slapp sofagris som ikke gidder en dritt.
Sist endret av Ilmag; 24. februar 2012 kl. 00:49.