Tråd: Depositum !
View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
FOrsåvidt enig med deg der Kn^tte, men igrunn er det ikke heller sånn at huseierne som driver med dette mer eller mindre på heltid bør vite om reglene mye bedre enn skarve studenter??
Klart vi bør vite (endel) om sånt, men det er ikke akkurat heller noe vi egentlig burde behøve å tenke/bekymre altfor mye/hele tiden over - derav velge hvor man vil være leietaker med omhu, ikke sant!? (:

Jaja, jeg har hatt min andel av mangel i bolig, feks radiator som ikke funka i sept/okt(dæven!), andre har hatt noe muggproblemer pluss at alle vi brukte og må betale ekstra (!), 25kr, for en vaskemaskin som halvveis funka.
Det meste der har vi ordna i, med endel strev sjølsagt.

Jeg kunne velge å ikke betale/holde tilbake leie, men ved et par anledninger var jeg sein med leia, men jeg sa på forhånd at det skulle bli betalt seint, og ville vel egentlig opprettholde et nogenlunde greit leiforhold, så jeg lagde ikke mye bråk...
....Advokater kan vel være ganske sleipe på den fronten. Jeg tipper de som oftest kjenner lovverket inn og ut hvis de er utleiere appåtil. Men de holder seg i gråsona eller innafor loven. Sjelden svart hos de folkene - er mitt tips.


Hightime; folk er forskjellige, og du traff på en realt bra utleier. Faktisk er det en god del av dem ute , også her i Trondheim der mange ser det som en gullgruve å kunne få studenter til å leie hos seg. Et sånt et leieforhold som du hadde er da bare bra og gjør studietiden (eller hva enn du gjør) mye hyggeligere . Hehe middag og greier!

Som du sa kunne du jo betale ei uke eller to etter fristen hvis du evt ikke hadde penger. Det kunne jeg og vi andre her bare et par ganger maks. "det viktigste er at penga kommer inn, drit ellers i resten"- er mantraet desverre.
Vel -uansett er jeg ute snart og på et helt annet sted der det ikke er griske utleier som holder hus..
Sist endret av aeon_illuminate; 23. februar 2012 kl. 23:39.