View Single Post
En ting skal hitler ha - han hadde jævlig god smak!
Jeg får frysninger på ballene når jeg ser alt du har i ditt eie, Henrik! Så utrolig nydelig å se på.
Kan jeg spør om en ca. pris på det aller mest verdifulle du har i ditt eie nå? Hva er det dyreste du har kjøpt/solgt?

Men over til en annen sak her! Fattern var med på et dykkerlag som gikk gjennom et sunket krigsskip i Sognefjorden, om jeg ikke tar helt feil. Har du noe informasjon og historie rundt dette? Der var vist et helt uberørt inventar og et udetonert arsenal. Dykkerlaget måtte ringe forsvaret så de fikk komme å detonere alt. Har også noen granathylser fra dette skipet liggende. Ganske stilige til å ha paraplyer og lignende i, og annen oppbevaring.

Jeg så det du skrev om Mauserene, og lurer på enda en sak her. Vi er i besittelse av en slik Mauser K98, men der er fortsatt alle stemplene intakte. Det ser ikke ut til å være kuket noe med den i etterkrigstiden. Denne er heller ikke plombert. Hva tror du prisen på den kunne vært, om den hadde hatt originalt sluttstykke og skjefte?
Lurer mest fordi jeg vil mobbe fattern om den var verdt en del grunker. Han fikk den av sin bestefar når han var i 20-år alderen, å skiftet skjeftet og sluttstykke. Slik jeg har forstått det fikk han altså en helt original mauser med originalt sluttstykke, originalt skjefte og alle stempel inntakte. Børsa er idag brukt som jaktrifle.