View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg har tatt forkurs etter "Data og elektronikk" på VG2, og går nå dataingeniør.

Det blir en del jobb på forkurset, men selve ingeniørmatten var både mindre interessant og drøyt vanskeligere. Jeg vet ikke helt om det bare VAR mye vanskeligere eller om det var motivasjonen min (ja, jeg er lat ) som begynte å hangle etter forkurs, men halvåret med ingeniørmatte er ikke noe jeg ville ha klassifisert som spesielt morsomt...

Jeg sto - med god margin, faktisk - men var ganske sikker på det motsatte i etterkant av eksamen...

Tips til forkurs: det er mulig du kan få sløyfe engelsk på forkurset, etter to år med videregående - selv yrkesfaglig. Det fikk jeg, og jeg er like glad for å ha sluppet masse ekstraarbeid i et fag jeg forsåvidt trenger lite... nevnte jeg at jeg er lat? Men, fra spøk til hagle: norsk, fysikk, matte og det som på vår skole ble kalt "Teknologi og Samfunn" (populært kalt "en ekstremt kjedelig haug med dritt hvis komplette mangel på nytteverdi kunne fått modige menn til å gråte") vil antakelig holde deg nokså opptatt.