View Single Post
Dette må jo være feil. Du får ikke 7% bonus av omsetningen. Det kan jeg aldri tenke meg.
Det er jo galskap. Er umulig for sjefen din å gjøre slikt. Marginene innen dagligvare er ikke så gode at det lar seg gjøre.

Sitat av Bernhard Vis innlegg
Omsettning med øker med penger inn, penger ut påvirker ikke den. Derfor påvirker ikke skatt eller andre utgifter omsettningen.
Vis hele sitatet...
Penger ut påvirker ikke omsetningen, penger ut påvirker resultatet eller overskuddet.

Om butikken selger varer en dag for 100.000 og butikksjefen blir så glad at han tar en joyride med truck på lageret og velter og knuser kassevis med øl verdt 50.000 har han likevel solgt varer for 100.000 kroner. Men kostnaden for knuste øl påvirker overskuddet altså nettoen eller bunnlinja.

Sitat av FuzzT Vis innlegg
Med omsetning meines vell inntekter for butikken etter innkjøp, lønn og liknande er trekt fra? Tviler ein liten butikk tjener 400k i overskudd kvar dag.
Vis hele sitatet...
Omsetning er alt salget, altså penger inn i kassa eller bankterminalen.
Utgifter, innkjøp og lønn påvirker ikke omsetningen.

Opps. Ser nå at jeg missforstod, står jo ingen plass at han jobber i dagligvarebutikk.
Uansett bør du be om å se regnskapet før du godtar lønnen.
Bonus er jo snaskens om du har tro på deg selv om dine evner, du kan påvirke egen lønn og det holder deg i skinnet og får deg til å yte nest mulig.