View Single Post
Sitat av Orph Vis innlegg
Jeg ser på bibelen som en hvilken som helst eventyrsamling. Historier som har oppstått på forskjellige steder i et generelt område (i dette tilfellet midtøsten), for så å ha blitt samlet og redigert av en samling med mannfolk, for å gi det en rød tråd. Det er svært lett å få slikt til å passe sammen når man vet hvordan det ender.

Det er bevist at veldig mye av det som står i bibelen er feil, og den eneste klare logikken som spretter frem for meg da, er at hele verket er upålitelig.

Den lenken gir meg ingenting. Metodene som er benyttet er langt fra vitenskaplige, og ekstremt tvilsomme (og nå er jeg veldig snill her).
Vis hele sitatet...
Greit, men da er vi uenige der. Hvorfor tror du en gjeng "skrullinger" vil dikte opp noe så stort? Jeg ser ikke logikken i det.

Det du/dere skriver om "skikkelige" bevis for at jorden er så gammel som dere sier den er, høres rart ut. For om sikre, gode kilder/bevis eksisterte i dag, burde de fleste religiøse være enig i at det er "sannheten"? Er mange religiøse med realfag, men når de da ikke er enige i bevisene du påstår er sanne, blir det vel noe annet?

Jeg har aldri sett noe statistikk over hvor mange som er religiøse ( tenker ikke bare i Norge, men i hele verden) Lurer på om det er flertall i forhold til ateisme.