View Single Post
tenkte jeg skulle dele et "ekspert"svar fra overlege Egil nordlie ekspert på seponering ved borgestad klinikken,jeg prøvde å få et svar...men det virker som om også ekspertene ikke klarer å gi seg på de mest krevende svarene..jeg blir alltid skuffet over leger innenfor dette området,ingen veit en dritt,det er liksom bare samme tullet du får servert overalt,folk her inne vet mer enn de aller fleste leger om dette,uten tvil!

Til: Egil Nordlie
Emne: RE: SV: spm om kindling



Til: Egil Nordlie
Emne: spm om kindling

Hei

Jeg lurte på om jeg kunne spørre om et generelt spm angående benzo abstinens-kindling situasjon

Hvis man først har vært utsatt for kindling fenomenet,fått et par smeller..hvor lang tid sies det at hjernen må bruke for å bli helt normal igjen og ikke lenger sårbar?ca hvor mange år?

bare si hva du tror om du ikke vet...hvor lang tid tar det ca før hjernen blir helt som før?


håper på svar

mvh

From:
Subject: SV: SV: spm om kindling
Date: Fri, 3 Feb

Hei!

Jeg liker best å snakke med de som spør om slike ting slik at vi er sikre på at vi mener det samme.

Men jeg kan jo kort svare deg at ut fra den erfaringen jeg har er dette veldig individuelt, alt etter varigheten og mengden av forbruket og avhengighetens styrke. Gener spiller faktisk også en rolle og sannsynlig også om forbruket er blandet med langvarig misbruk av andre midler. Men erfaringen vår her er at det sterke ”suget” etter mer tabletter kan vare 2 – 3 år. Suget som kan bli utløst i spesielle situasjoner kan dessverre i noen tilfelle vare livet ut. Noen kan også bli helt normalisert etter få måneder.



Hilsen Egil Nordlie

Til

Hei Egil

Jeg forstår,jeg snakker KUN om de fysiologiske reaksjonene fra hjernen og ikke om noe avhengihet eller sug,...kindling fenomenet:

"Kindling er fenomenet der gjentatte avrusninger fører til økt grad av abstinenssymptomer. For eksempel vil kanskje stordrikkere i utgangspunktet ikke oppleve noen abstinenssymptomer, men for hver periode med gjenopptagelse av drikking, etterfulgt av avholdenhet, vil abstinenssymptomer intensiveres, og de kan til slutt føre til delirium tremens med krampeanfall."

Hvor lang tid tar det før et menneske er helt normal stilt etter at hjernen har blitt "skadet"utsatt for kindling på denne måten,NÅR kan man si seg HELT trygg på at du tåler det samme som alle andre/man gjorde FØR man ble utsatt for kindling,uten å få et anfall av å ta seg en øl feks

Når blir nervesystemet og hjernen fri for kindling skaden det har vært påført?jeg forstår at det kan være et vanskelig spm..men dette er jo kjempeviktig for folk å vite,det må finnes et ekspert svar i boken din et sted

håper på svar

mvh

da håper vi på et nytt "ekspert"svar...ender vell med at han må ringe usa..

hadde håpet på et annet svar enn det du får på rustelefonen av en sjefslege på området....husker jeg ble skuffa når jeg ringte å snakket med han også...du får ikke noe seriøst konkret svar,de veit ikke..også serverer de heller den standar regla..mulig..
Sist endret av alanapoli; 3. februar 2012 kl. 16:52.