View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Du tar feil. Det er klart at cannabis kan være skadelig, men er ikke i nærheten av de skadene som ett alkoholmisbruk kan forårsake. Jeg har to i nær familie som har misbrukt alkohol og piller. Hadde de misbrukt cannabis i stedet så hadde det vært bedre for alle parter. Det er nå en ganske unison oppfattelse blant politikere, fagpersonell og befolkningen ellers om at cannabis er mindre skadelig enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Å misbruke alkohol er i de fleste tilfeller mer skadelig enn å misbruke av cannabis, ja. Men så kan du jo se på hvor mange av røykerne som misbruker kiefen, og hvor mange av drikkerne som misbruker alkoholen. Eller hvor mange som blir skada av hasj, og hvor mange som skades av alkohol. Jeg har ingen tall, da det er umulig å måle skadeligheten av cannabis på lik måte som alkohol. Men dette gir kanskje en pekepinn: http://freak.no/forum/showthread.php?t=207258

Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Jeg ville personlig risikert å havne i en psykose enn å drikke meg i hjel, eller bli banket opp til jeg blir invalid pga noe jeg gjorde i en agressiv full tilstand.
Vis hele sitatet...
Argumenter som dette er idiotiske. Hvor mange blir banket opp til de er invalide eller drikker seg til døde? Det er ikke så jævla mange. Å finne ut hvor mange som får psykose(forøvrig er ikke psykose det skumleste, men varige problemer) er umulig. Men du kan jo ta en titt på linken over.