View Single Post
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Men hvis det skal trekkes en anologi til levende barn så er det foreldre eller mennesker med myndighet over andre som velger å avvlive dem. Altså tenk at foreldre hadde fått avvlivet barn som ikke gjorde det bra på skolen osv. Og du må også huske på at dette da er VELDIG vanlig, og foreldrene ser som regel ikke at det er uetisk og avlive barn de ikke vil ha eller klarte å ta vare på.

Hvis du vil ha slutt på abortene, burde man begynne å utøve vold mot legene. Som å utøve vold mot bøddler hvis man er imot dødsstraff. Nei! Folk vil ta abort uansett, problemet ligger i at det er så få som ser det etiske. Den ENESTE måten å få bukt med aborter er å forandre tankegangen til vanlige folk om hva som er etisk riktig her. Og det er jo det abortmotstandere prøver, hjelper ingenting og prøve å uskadeliggjøre bødlene når det alltid vil være en etterspørsel etter medisinsk personell som kan utføre aborter!
Vis hele sitatet...
Jeg sa ingenting om å utøve vold, jeg sa bare at jeg ser hvor trådstarter vil med tråden:

Selv om trådstarter ordla seg på en måte jeg var uenig i kan jeg likevel se sakens kjerne i all sin enkelhet:


Hvis ivrige abortmotstandere virkelig hadde ment at et foster er like mye verdt som et hvilket som helst menneske så ville det også det å utføre en abort være sidestilt med det å myrde et hvilket som helst menneske.
Hvorfor i alle dager gjør de ikke noe da?
Vis hele sitatet...
Jeg ytrer ikke mine personlige meninger her, men prøver heller å få folk til å skjønne at trådstarter ikke nødvendigvis mener at motstanderne skal avverge aborter ved å begå mord eller utøve vold, men per dags dato virker det de gjør litt for tafatt mtp. sakens alvorlighet.

Personlig bryr jeg meg svært lite om saken.