View Single Post
Sitat av Journalist1 Vis innlegg
Hei!

Jeg jobber for tiden med en reportasje for studentavisen Universitas om forskjellige former for hacking. Lurte i den anledning på om det er noen her inne som har bedrevet idealistisk hacking, og som kan fortelle litt om sine erfaringer? Vedkommende bør være student i Oslo, iom. at det er dette området avisen vår skal dekke. Vi har lang og god erfaring med å anonymisere informanter dersom man ønsker det.

Er litt usikker på definisjonene her, men med idealistisk hacking tenker jeg på aktiviteter à la den gangen folk gikk inn for å overbelaste serveren til Mastercard etter at de hadde blokkert donasjoner til Wikileaks.

Kjempefint om man kan ta kontakt så fort som mulig (send privat melding), evt. om tips til hvor jeg kan finne denne typen folk!

Hilsen journalist i Universitas
Vis hele sitatet...
Jeg må få vite hva du røyker, for det skulle jeg gjerne hatt litt av selv.

Har du en ordbok, eller internet tilgjengelig? Isåfall les definisjonen på 'hacking', og kom hit å fortell oss hva den er.

Jeg er student ved UiO. Håper anonymiseringen deres er bedre enn språkkunnskapen.

Hvis du mener å kjøre LOIC mot Mastercard sine servere er 'idealistisk hacking' så må jeg be deg slå opp definisjonen på både idealistisk og hacking. LOIC er ikke hacking, det ligner ikke fjernt en gang.

Siden det virker som du er ambivalent til hvilken type folk du skal ha kontakt med blir det umulig å hjelpe deg. Men hvis alt en må gjøre for å være 'informant' om 'hacking' er å kjøre LOIC mot Mastercard så kan jeg jo muligens gjøre det, og så forklare deg hva det er og hvorfor det ikke er hacking.

For å være grei legger jeg ved definisjonene.

2. Informal
a. To write or refine computer programs skillfully.
b. To use one's skill in computer programming to gain illegal or unauthorized access to a file or network: hacked into the company's intranet.

idealistisk
1 som samsvarer med idealisme (1)
2 som er preget av idealisme (2), selvoppofrende, uegoistisk i- ungdom