View Single Post
Sitat av Badassjack Vis innlegg
Er "Gud" for deg en som er snill og aldri dreper noen?
Vis hele sitatet...
Vel, Gud selv dreper og kommanderer til å drepe mange millioner menn, kvinner og barn gjennom Bibelhistoriene, så at han aldri dreper noen kan vi slå oss til ro med at ikke er tilfelle. Men Bibelen sier at Gud er uendelig god, men alt tatt i betraktning virker det ikke som at dette er tilfelle.

Sitat av Badassjack Vis innlegg
Gud har sine meninger om hva som er rettferdig. Tror ikke Gud prøver å lure noen. I følge bibelen, skapte han menneskene for å være sammen med dem. Men så skar ting seg, og menneskene rotet seg mer og mer bort fra han og gikk i synd. Gud så at det ikke var noe håp, bortsett fra en kar som het så mye som Noah. Han "måtte" drepe alle for at det skulle være håp. Men så må man jo ikke glemme av en annen kar som vi kjenner som Satan, som prøver da det motsatte av hva Gud prøver på. Jorden begynte på nytt og menneskene begynte å følge Guds bud lovisk. Så kom Jesus, han døde på korset for at menneskene skulle kunne bli reddet(frelst). Sånn at all den synden som separerte dem fra hverandre ble tilintetgjort.
Vis hele sitatet...
Dette er jo ikke svar på spørsmålet i det hele tatt. Jeg spør igjen, hvis Bibelen kommer fra Gud, hvorfor er den da så proppfull av umoral og historier som ikke henger på greip? Jeg tenker ikke da på umoral begått av mennesker som Gud ikke liker, men umoral kommandert og utført av Gud selv. Jeg spurte også hvorfor du liker å si at du tror på hele Bibelen når dette ikke er sant, og hvordan du kan tro at Bibelen kommer fra Gud når du ikke tror på hele boken. Hva er svaret ditt på dette?

Videre, hvorfor måtte Gud drukne alle verdens dyr fordi menneskene ikke gjorde som han sa? Hvorfor ikke forgifte menneskene det gjaldt, for eksempel?

Hvorfor trengte Gud å henrette og torturere sin egen sønn for å tilgi oss for noe vi ikke hadde gjort i utgangspunktet? Ville du synes at jeg var snill og god hvis jeg insisterte på å knuse hendene på min egen sønn før jeg skulle drepe han på forferdelig vis for å tilgi deg for noe bestefaren din har gjort mot meg en gang?

Sitat av Badassjack Vis innlegg
Ephesians 2:8 For it is by grace you have been saved, through faith—and this is not from yourselves, it is the gift of God— 9 not by works, so that no one can boast.

Med andre ord, man kan ikke tro seg til å bli frelst. Da må man vel bare velge å tro. Jeg kan ikke gjøre meg fortjent til å bli reddet. Det kan godt hende at en teologisk lærer vil være uenig med meg her.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare å velge å tro noe. Kan du velge å tro på enhjørninger? Du kan si at du gjør det, men innerst inne tror du ikke på enhjørninger. Det er uansett ikke noe svar på hvorfor jeg og andre med meg skal dømmes til evig fortapelse bare fordi vi ikke klarer å tro på noe det ikke finnes noen som helst bevis for, men drøssevis av bevis mot. Hvordan kan en slik Gud være god?

Sitat av Badassjack Vis innlegg
Angående barn i Afrika som dør av naturkatastrofer, har Gud "lov" til å stoppe naturkatastrofer? Jeg tenker bare høyt. Tror det står at verden er Satans herredømme. Virker som det er lover i mellom Gud og Satan som stopper hverandre i å gjøre forskjellige ting.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har han "lov" til det. Hvem skulle kunne nekte Gud noe som helst? Han er jo allmektig. Hvis det finnes lover om hva Satan og Gud kan gjøre er jo de lovene skapt av Gud selv. Dessuten har han grepet inn og delt Rødehavet, oversvømmet hele verden og andre ting, så hvorfor ikke gripe inn i naturkatastrofer som dreper og stygt skader utallige mennesker stadig vekk? Og til slutt, det er jo Gud som har skapt naturkatastrofene i utgangspunktet ved å skape jorden slik den er. Igjen, hvordan kan en slik Gud være god?

Sitat av Badassjack Vis innlegg
Vet du om det står noe om at små barn, som ikke har hørt noe om evangeliet ikke vil bli reddet? Ikke vet jeg.
Vis hele sitatet...
De som ikke aksepterer Jesus som Guds sønn og tror på Gud dømmes til evig fortapelse i helvete, som fortalt av blant andre Jesus selv. Hele denne situasjonen kunne vært unngått hvis han bare viste seg, eller i det minste ikke fjernet absolutt alle spor etter seg selv som vi burde forvente at var der.