View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Du skriver veldig mye, og har forsåvidt flere gode poenger. Jeg velger derfor å bare svare der jeg er uenig eller finner brister i argumentasjonen din.


Dette har jeg alt svart på flere ganger:

Tobakk har vel strengt tatt aldri blitt "gjort lovlig", det har bare aldri blitt forbudt. Nettopp derfor er det veldig, veldig mange som bruker det, og siden det er et ekstremt heleskadelig produkt, er det et av de aller største helseproblemene våre. Cannabis er ikke det, og vil heller ikke bli det, dersom det legaliseres. Følgelig er det ingen grunn til å bruke store summer på holdningskampanjer (som er ment for å spare penger på behandling, sykepenger og uføretrygding).



Det produseres betydelige mengder cannabis i Norge, både i småskala i dyrkeskap og i større skala på store plantasjer. Det er ikke bare hasj fra Marokko som er lønnsomt å selge i Norge.

Jeg har ikke selv vært i fengsel, men har minst en venn som har sonet en ren cannabisdom. Jeg vet ikke hvor jeg kan finne dommen for å backe opp dette. Uansett; jeg vedgår at det er snakk om mye større innsparinger om man snakker om en legalisering av alle rusmidler, ikke kun cannabis. Like fullt er det ikke til å legge skjul på at det per i dag brukes ressurser på cannabiskriminalitet. Nøykatig hvor mye vites ikke, men det er penger å spare i alle fall.

Uansett hvor lite som brukes, er det for mye.

De samme argumentene fungerer, bare ikke i samme skala. Det sier seg selv at å legalisere ett stoff ikke gir samme effekt som å legalisere flere stoffer.

På et hvilket som helst gatehjørne.
Vis hele sitatet...
Aldri vært no tilfredstillende svar hvertfall, og det i mine øyner utenkelig at det ikke blir fagpersonell med høye lønninger som står bak produksjon. Du skal få ha din teori, så kan jeg få holde fast ved min

Du tror et stoff som har vært stemplet som narkotika i århundre vil bli innført i Norge uten større utgifter på informasjonsdelen enn tobakk? Er det humor? Det er ikke dumt å huske hvilket land du bor i. Helt -utrolig- naivt tankesett om man trur Norge ville legalisert/opphevet forbud(...) mot cannabis og IKKE brukt alvorlig med tid og ressurser på å informere folket. Ikke heng deg opp i definisjoner bare for han karen oppi her gjør det. Media kaller det legalisering, så er ikke noe hanging offence å bruke samma ordvalg...

Betydelige mengder cannabis solgt i Norge er produsert her? Om man sammenligner det med hva som kommer fra utland? Humor ;-)

Kan garantere deg at det brukes politiressurser på verre ting enn å hindre salg av et narkotikum i Norge per dags dato.

Så utgiftene med å dyrke stoffet+smugle det inn i Norge er ikke det som ligger til grun for prisene? Er dette også humor? Kostnaden ved å smugle stoffet inn i Norge og at de faktisk tar høyde for antall parti stoppet er eksakt det som har størst innvirkning på prisen i Norge.
Sist endret av et eller annet; 18. januar 2012 kl. 09:34.