View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
Om man skal argumentere for at cannabis blir brukt av såpass mangen i Norge at ved en legalisering vil vi kunne tilby et tryggere og renere produkt er det en selvfølge at det må kvalifisert personell inn. Personell som koster mer enn karen på rema 1000
Vis hele sitatet...
Igjen; det vil innføres en standard og man vil ta stikkprøver. Tror du hver eneste matvare/legemiddel i salg testes av leger? Om dyrkeforhold er standardisert trenger man kun ta stikkprøver. Kvalitetssikring er dessuten ikke et så viktig poeng for cannabis, som f. eks. for ecstasy eller heroin. Det er kun en bonus av en eventuell legalisering.
Sitat av hideout Vis innlegg
Gjør litt research å se hva de bruker i kun tv-reklamer mot tobakk per år, det er enorme summer. Ved en legalisering av et nytt stoff som i århundre har blitt sett på som narkotika er det rimelig å tenke at kostnadene ved å informere/opplyse ennhver mann i Norge om farene/tilbudene o.l vil være en enorm kostnad.
Vis hele sitatet...
Hvorfor skal jeg researche det? Hvis du hevder at det brukes svimlende summer på dette, er bevisbyrden på din side. Dessute brukes det jo allerede penger i dag på anti-cannabiskampanjer. Hva med å bruke disse midlene på opplysningskampanjer?
Sitat av hideout Vis innlegg
Bygge nye veier? Du skal pakke enorme volum som skal fraktest til den minste plass i Norge, lønninger, utgifter på transport, lager etc etc - ring posten,hører de synes Norge er et herlig land å drive butikk i, så bra og billig infrastruktur at staten må kutte mangemange årsverk med arbeid hvert år.....
Vis hele sitatet...
Faktum er at cannabis per i dag fraktes rundt i landet og selges overalt, med god forjeneste. Alle ledd får betalt. Jeg kan bare ikke se hvorfro det skal bli ulønnsomt selv om det blir lovlig. Den eneste forskjellen er at det per i dag ikke betales for utsalgslokaler.

Sitat av hideout Vis innlegg
2milliarder er vel en total omsetning. Så når du skal rekne inn at den ulovlige omsetningen fortsatt vil ta en bit av kaka, omsetningsutgiftene vil ta sin del av kaka(stor del), så profitten du står igjen med er garantert -langt- unna 2milliarder
Vis hele sitatet...
Ja, det er selvsagt omsetning, ikke overskudd. Godt poeng!
Sitat av hideout Vis innlegg
Det sitter ca. ingen i fengsel for bruk av cannabis?
Vis hele sitatet...
Ja, for mange er det nok ikke rene cannabissaker. Det stemmer dog ikke at ingen sitter i fengsel for det. Jeg kjenner selv folk som har sonet cannabisdommer.
Sitat av hideout Vis innlegg
Så innsparing der er fort minimal.
Vis hele sitatet...
Det er ikke bare fengselsutgifter, men også rettsvesen og politiressurser generelt.
Sitat av hideout Vis innlegg
setning- på 2milliarder vil få noe drastisk(Evt noe som helst.) å si for -Norge- og den norske befolkning..
Vis hele sitatet...
Jeg er av den oppfatning at cannabis er det minst viktige stoffet å få legalisert. Jeg er for en legalisering av alle stoffer, og mener fordelene med dette er overveldende.