Tråd: Poker
View Single Post
Sitat av Cikey Vis innlegg
Det kommer helt an på situasjonen, er du commited så er du commited. Men det er aldri noen skam å kaste AK om du tror du er bak...
Vis hele sitatet...
Hva tenker du forresten om KK i turneringer? Spilte noen lowstakes-turneringer her om dagen (MTTs), og endte opp med KK v AA. Greit at det er sånn som skjer av og til, men akkurat her hater jeg faktisk meg selv for at jeg ikke kastet. Jeg vet ikke om dette er allmennkunnskap, eller noe bare jeg selv har merket, men komboen limp->minraise preflop SKRIKER "Aces!" synes jeg.

Det som skjedde var at jeg satt omtrent på motsatt side av bordet fra blindsene. Villain var vel UTG+1 om jeg ikke husker helt feil. Blinds 25/50, og villain limper inn med en liten 50-brikke. Fyren er totalt ukjent, og dette limpet kan bety veldig mye forskjellig. Jeg reraiser til 225-ish, det foldes rundt bordet, så kommer villain med et instant-minraise til 400. Her VISSTE jeg at han hadde aces. Tenkte på det. "Helvete heller" liksom. Jeg tror jeg har sett dette movet tusen ganger, og jeg tror aldri det har vært noe annet enn aces. Likevel gir jeg faen, fyrer all-in og får call - av aces selvfølgelig.


En annen ting jeg gjenoppdaget, etter å ha glemt det siden forrige gang jeg spilte poker for kjempelenge siden, er den taktikken halvgode folk har når de får aces på microstakes. Vi hadde vel 5000 i startstack og blindsen var 15/30 om jeg ikke tar helt feil. Så kommer det et push ut av ingenting, fra en GoldStar. Jeg hadde AKs, men denne lusa kjente jeg på gangen, og kastet. En annen var derimot dum nok til å calle med 66. GS viste AA og vant, naturligvis.

I mine øyne er disse to RIMELIG sikre aces-tells. Har du noen erfaringer å dele her?