View Single Post
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Bare et lite spørsmål til, hvis dette med vitenskap, teori og bigbang er så selvsagt og bevist, hvorfor er det da millionvis av mennesker på jorda vår som ikke får dette til å stemme? ( Da tenker jeg ikke bare på kristne)
Vis hele sitatet...
Det er vel ikke tilfeldig at det stort sett er i fattige land med lav utdanning at folk er mest religiøse. I land som Norge og Sveits er det jo ganske høy grad av ateisme. For det første er jo evolusjon og all vitenskapgreia veldig komplisert, og motsatt så trenger man ikke utdanning for å forstå religion. Tror rett og slett tradisjoner og formidling har mye med saken å gjøre. Evolusjonsteorien høres jo veldig usansynlig ut for enhver ved første øyekast. Det er veldig lite sansynlig at en som er oppvokst med å tro at gud skaper mennesker plutselig skal hoppe over til å tro at vi utviklet oss fra aper. Dette og mye annen vitenskap er så langt fra religiøse sin virkelighet at de ikke vil sette seg ordentlig inn i det.

På morssiden har jeg slektninger i Afrika som er svært religiøse, og dessverre ganske fattige og arbeidsledige. Jeg ser der at religion har en funksjon som vi ikke trenger i Norge. Den holder de oppe, for eksempel har mange vært arbeidsledige hele livet, men de fortsetter å prøve og sier at "jeg får en jobb når gud vil det".

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Haha, hva tror du? Adam og Eva hadde jo sex, naturligvis?
Vis hele sitatet...
Adam og Eva fikk vel bare sønner....? Altså er den teorien der syltynn.