View Single Post
Sitat av Vargas Vis innlegg
Cannabis er jo billig å produsere, og i dag betaler "vi" blodpriser for dårlig kvalitet. Så selv med en høy avgift vil det være mulig å holde prisen på dagens nivå (eller noe lavere). I tillegg vil de fleste velge et legalt system med kontroll og kvalitetssikring på alt av innhold.
Vis hele sitatet...
Så alkohol/tobakk er dyrt å produsere?
Cannabisen skal produserest innenlands, og det finst vel ca. ikke et land som har høyere produksjonsutgifter(?) forskning,tomter,utstyr,lønn,reklamering,rus-rådgivning og en haug med andre ting skal innreknest i utsalgspris. Lykke til med at det der blir et produkt som kan konkurrere på pris.

I produksjonslanda koster cannabis noen kroner grammet for bra kvalitet, tviler veldig på at de ikke klarer å mobilisere seg og prise det under butikkpris. Nå sender de hovudsaklig cannabis med dårlig kvalitet til Norge av den enkle grunn at folk tar det imot her, det vil jo forandre seg. Prisene har gått litt opp globalt, men de nye prisene som har blitt innført på det illegale-markedet her i Norge er det mest personer innenlands som styrer.

Den vanlige nordmann som nå ikke prøver/bruker cannabis p.ga det er ulovlig vil jo selvsagt velge det norske produktet. Men stonern som har en god kompis som sverger til alt det hellige om at han har fått inn no greier som er helt villt vil nok fortsette å få det levert på døra istedet for å oppsøke et pol-lignende konsept med åpningstider vil jeg tro. Om det leverest til halve prisen så vet jeg hva jeg hadde gjort selv hvertfall.