View Single Post
Sitat av Grix Vis innlegg
Synes det er flott vi får folk med "nye" synspunkter her til forumet, det kommer aldri noe godt ut av for lite mangfold.


Rusmiddelbruk påvirker ingen andre enn rusmiddelbrukeren, og narkotikaforbudet påvirker ingen andre enn rusbrukere. Det er altså en lov som alle de den angår er mot. Ser du ikke hvor utrolig meningsløst dette er?
Vis hele sitatet...
Jeg er absolutt for legalisering og er generelt ikke uenig i innlegget ditt, men jeg vil bare påpeke at akkurat det du nevner er en sannhet med modifikasjoner

Tunge rusmisbrukere kan koste staten en del penger. For det første kan de direkte koste penger ved at Norge bruker penger på omsorg for tunge rusmisbrukere. I tillegg bruker de statelige tjenester uten at de fører noe tilbake til samfunnet i form av arbeid og skatt. Pengene den norske stat bruker på tunge misbrukere kommer fra skattebetalerne og da også alle de som ikke bruker rusmidler. At et barn vokser opp, koster mange penger i form av skolegang og helsetjenester. På et hvis forventer man at innbyggerne skal jobbe og føre noe tilbake til samfunnet.

Men for all del, dette er ikke noe argument mot legalisering. Jeg er liberalist jeg. Men jeg er bare opptatt at vi har en nyansert syn på det hele.