View Single Post
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
457
Sitat av Pandalicious Vis innlegg
Syns ikke vi trenger å "Skaffe" cannabis i det hele tatt. Landet vårt burde heller satse på å styrke ungdommer og lære dem at vi egentlig ikke har behov for å ruse oss på diverse rusmidler.
Vis hele sitatet...

Skal vi da starte på kaffe, nikotin og alkohol å?

Syns det er spesielt at samme menneskene som mener at vi som er låst i at cannabis er bare positivt er selv låst i at cannabis er bare negativt.

Som mentaltmelt sier er cannabis det mest lett tilgjengelige ulovlige rusmiddelet i verden. En undersøkelse i England viste at ungdommen syns det er lettere å få tak i cannabis enn alkohol.
Sånn syns jeg det ikke skal være.
Det er bedre at det er statlig regulert sånn at vi får fagmennesker som selger med info til kjøpere framfor den litt lugubre karen på hjørnet som selger til alle som har 150,-. For dette har ført til glassfiber pot, muggen pot og pot som er dyrket i de mest horrible forhold.
Så lenge etterspørselen er der, er det penger å tjene, og hvis ikke statlige makter har intresse å tjene disse pengene, kommer alltid kriminelle til å tjene pengene.

Er det ikke bedre at pengene går til noe positivt, enn at de blir brukt til å finansiere andre kriminelle intresser?

Lett merke til at jeg ikke har snakket om det medisinske aspektet, det at cannabis er en "victimless crime" , eller at vi bruker haugevis med penger for å straffe mennesker som idag ikke vil noe annet enn å røyke en plante.
Jeg kan holde på sånn i all evighet, og jeg vil hver eneste gang knekke dine argument med et annet godt argument.

Det du som motstander må forstå er at det er du som idag er problemet.
Ola Nordmann som nekter å innse fakta.
Låst i tradisjoner om at "Drugs er bad". Når vi vet at alkohol, kaffe og nikotin dreper flere mennesker daglig enn cannabis har gjort noengang.

USA har i flere år brukt flere hundretalls millioner på "The War Against Drugs"
og likevel går cannabis bruken opp.
Hvis ikke legalisering er løsningen får dere motstandere finne på en alternativ løsning som hjelper. Eller komme et godt argument hvertfall.

Mvh