View Single Post
Sitat av Kronisk Vis innlegg
Er det bare jeg som synes at det å være ateist er like ignorant som å være religiøs? Vi mennesker vet ikke, hvorfor skal vi da på død og liv ta et standpunkt enten for eller imot. Det er ikke slik at man må ha en mening om absolutt alt og at verden er svart/hvit.
Vis hele sitatet...
Dette er ekstremt ignorant skrevet av deg. Å være ateist er ikke noe annerledes enn å ikke tro på tusser, troll, nissen, osv.

Eller mener du at de som ikke tror på disse tingene er ignorante også?

Sitat av Xernox Vis innlegg
Ehm. Jeg tror ikke på Gud selv, men hvilke bevis er det du snakker om som motbeviser en Guddom?
Vis hele sitatet...
Det er haugevis av dem:

http://en.wikipedia.org/wiki/Existen...istence_of_God

Så nettopp en debatt der nylig avdøde Christopher Hitchens sablet ned stakkaren som prøvde å komme med bevis for Gud. Anbefaler folk å søke opp debatter med Hitchens om dette emnet.

Sitat av Kronisk Vis innlegg
Jeg er veldig tvilende. Var tidligere ateist, men fant fort at å ta et bastant standpunkt til noe som vi mennesker ikke er i stand til å forstå, ikke er noe for meg. Jeg liker å være forsiktig med hva jeg uttaler meg om, og vil ha alt på det rene før jeg presenterer noe som fakta.
Vis hele sitatet...
Det du skriver viser heller at du desperat ønsker at det skal være en gud. Det handler altså ikke om at du er forsiktig, men at du hater at fakta viser noe annet enn det du ønsker å tro. Derfor ser du bort fra fakta.