View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
32% av Norges befolkning mellom 16 og 74 år røykte i år 2000. I 2007 hadde tallet sunket til 22%. I 2009 var det under 20%, og nå er vi sikkert på vei mot 15% snart.

Om det er et direkte resultat av slike kampanjer, eller om folk bare endelig begynner å skjønne hva som foregår, vet jeg ikke. Men vi ser ihvertfall en holdningsendring, og så lenge slike kampanjer direkte eller indirekte kan bidra til å stimulere denne endringen, så er det jo bare å kjøre på.
Vis hele sitatet...
Har du statistikk over økningen i snusbruk? Og hva synes du om å gå fra sigarett til snus? Jeg har røyka tidligere og følte meg til slutt helt ødelagt i lungene, og det stinker tobakk i kjeften når man våkner om mårran, sånn slipper man med snus, men jeg kan ingenting om de andre helseskadene. Jeg har like god kondisjon som når jeg ikke snuser, og jeg har ikke etset bort tannkjøtt og slike ting som man så worst case scenario bilder av på ungdomskolen. Det går kanskje mer på blodårer og slike ting, vil jeg tro? Jeg tror også det treningshysteriet og for eksempel matprat/bama reklamene og slike ting har mer å si på nedgang i røykere - folk har blitt opplyst om at sunn mat kan være kjempegodt, og at man deretter vil bli sunn på andre måter også.