View Single Post
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
ikke fordi jeg er så for at alle skal røyke men jeg ønsker og være i fred og jeg vet risikoen og jeg betaler skatt og mere en nok penger og mva på den røyken jeg kjøper her til at det skal dekke min sykehus regning da den dagen kommer.
Vis hele sitatet...
Selv om du bidrar med din del av skatteinntektene, så blir du like fullt en stor utgift for helsevesenet når du blir syk. De pengene kunne vi ha brukt på å trygge veinettet, eller til å hjelpe mennesker som lider av andre sykdommer som det ikke går an å gardere seg mot.

Sitat av mr-martinss Vis innlegg
så lenge jeg ikke sjenerer andre med min røyk så ønsker jeg og være i fred jeg følger røyke loven.
Vis hele sitatet...
Du får da være i fred. Helsedirektoratet kommer ikke hjem på døra di og gir deg buksevann heller. Men sitter du foran TVen, så har du satt deg i en situasjon hvor du blir utsatt for vilkårlige inputs, og da må du regne med at det kan dukke opp saker av alle slag, til og med noen som angår deg.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg lurer litt på hvor de får statistikken fra antall røykende, for jeg har ikke oppgitt noe sted at jeg røyker.
Vis hele sitatet...
Man undersøker ikke alle individer innenfor målgruppen når man foretar statistiske beregninger. Man spør et representativt utvalg, og beregner deretter statistikken.