View Single Post
Når jeg hører om folk som har et Jamo anlegg som får hele huset til å riste så ler jeg litt inni meg, greit nok at dere er på nettet, men det går an å roe ned overdrivelsen litt så TS ikke blir helt på villspor. Det er vanskelig å få noe anlegg til 6k som får hele huset til å riste. Men jeg tipper du ikke er spesielt "audiofil" og vil bare ha et show-off anlegg? Da er CV det beste valget, men er vel over din prisklasse. Men du kan kjøpe et billigere CV frontsett.

En god Denon stereo receiver
Cerwin Vega gulvhøyttalere
Her har du mulighet til å oppgradere til en ekstra sub så du får mer kraft.

Du kan evt bytte ut de gulvstående med disse eller disse.

Skal du ha de små så anbefaler jeg de første, det er grei kraft i de. Men ikke noe til å flytte mye luft, da kan du evt kjøpe til en subwoofer. De gulvstående har mye mer kraft og trykk i seg, men fortsatt ikke noe til å rive et hus.


Sitat av echuz Vis innlegg
Joa, men det var inntil jeg fikk høre forkjell på kabler til 20,- pr/m og et par til 30k,- pr/m. For de fleste så vil jo vanlige kabler til under 50lappen metern holde i massevis. Men for de spesielt interesserte så holder ikke det.

Vil også anbefale de som aldri har hørt et skikkelig anlegg å stikke til Hi-fi klubben å be om å få høre på Pink Floyd o.l, du kommer til å komme i stolen der du sitter hvis du tar til takke med dubstep på PortaPro og laptophøytalere
Vis hele sitatet...
Lukter bullshit lang vei, det er ytterst få som hører forskjell på kabler. AvForum har blindtestet dette så mange ganger, og det har vært så marginale forskjeller, så mindre du er japansk så tviler jeg på den påstanden. Det er rett og slett en placebo effekt, det er mye mer fornuftig å legge penger i høyttalere og forsterkere enn kabler. Vet av mange med hifi anlegg som bruker Biltema kabler. Støy oppstår det ikke med mindre du legger alle de firehundreogførtitre kablene dine sammen.
Sist endret av SemiColon; 1. januar 2012 kl. 11:52.