View Single Post
Jeg skjønner godt at mange "ser lyset" om de går fra en billig Acer til en Macbook Pro.

Selv sitter jeg fremdeles med en Thinkpad jeg betalte 4,500kr for ca. 5 år tilbake i tid. Foruten en ganske begrenset batterikapasitet og et bytte av gummihetta over fingersensoren for ekstramusa så har jeg ikke hatt noe å utsette på denne. Som mobil bruker jeg fremdeles en relativt gammel Nokia N82, som via Symbian har både Spotify, Python-støtte og Opera Mini. Den har også N-Gage-støtte om jeg skulle føle for å bruke den til spill, men jeg ser ærlig talt ikke helt vitsen. Bonuset er at den har en standbytid på ca. en uke med samme batteri som sto i telefonen da jeg fikk den for årevis siden, og kun Spotify med sin softwarebaserte ogg-dekoding klarer å redusere denne merkbart. Har også programmert telefonen til å fungere som fjernkontroll for XMBC via Python - helt uten å betale noe ekstra for developerstatus eller sette meg inn i et omfattende rammeverk.

Det er mulig at det er et bruksområde eller en nytteverdi i Apple-produktene (og smartphone-markedet generelt) jeg ikke helt ser, men jeg føler meg absolutt ikke hindret på noen måte med mine produkter som kom ut før hele denne Apple-bølgen tok tak.

Jeg tror mye av feilen er at folk ikke ser potensialet i enhetene sine, og at Apple (med andre) ser denne problematikken som ren profitt. "Med vårt produkt kan du for første gang X!" sier de. Men dette har man kunne gjort i mange, mange år allerede.
Sist endret av Dyret; 27. desember 2011 kl. 20:15.