View Single Post
DA vår personlighet er i stadig forandring virker det kanskje søkt om vår stadig forandrende personlighet skal leve videre etter døden.

Personlig heller jeg mer mot karma-tankegang. Der når man dør - så dør alt - kropp og personlighet. Om noe eventuellt lever videre tenker jeg på det som en stang med donut's rundt. Hver donut er separert - men det er en slags rød tråd gjennom det hele likevel. Dette kan man kalle en slags "sjel" (sjelen er dog noe helt annet enn personlighet).

Selvsagt : Null vitenskapelige bevis. Ingen skråsikkerhet. Bare en tanke som jeg holder mulighetene åpen for.

Sitat av Sky Vis innlegg
Det som er galt, kjære venn, er at du og millioner av andre mennesker viser en urovekkende mangel på kritisk og rasjonell tankegang, og overlater ubesvarte spørsmål til en eller annen ukjent entitet det ikke finnes noe bevis for at eksisterer. Det er tvert i mot overveldende mye som tyder på at din Gud faktisk ikke eksisterer, og troen din har intet grunnlag overhodet.

Grunnløs og blind tro er en trussel mot et opplyst og sivilisert samfunn, og per i dag skyldes mye av uroen her i verden nettopp religiøse overbevisninger og ulikheter. Ser vi tilbake i historien, så er ikke akkurat ditt folk så mye å være stolt av, heller. Korstogene, heksejakten og jødehatet er eksempler på grusomme ting som har sitt utspring i kristen tro. Fengsling av vitenskapsmenn, voldtekt av små gutter, tortur og sensur av vitenskap kommer også med på denne listen. Videre så er ikke Guden du vedkjenner deg noen Gud verdig tro, fordi Han, slik det står i bibelen, er en grusom skapning som regelrett oppfordrer, nei faktisk kommanderer dere, til drap, mishandling og tortur. Er det en Gud verdt å tro på?
Vis hele sitatet...
Hallo??

Nå må du passe deg litt Sky. Det siste du skriver her er svært hatsk og direkte feil. HVorfor dette sterke hatet mot kristendom?

Jeg er personlig ikke kristen - dog har jeg lest hele bibelen, og viktigst - det nye testamentet.

Du kan selvsagt lire av deg noen bibelværs her og der om ditt og datt. Sannheten er dog at kristendommen med Jesus og hans gudsbilde i sentrum slettes ikke komanderer til drap, mishandling og tortur. Dette er reinspikka tull og noe du burde holde deg for god for. Slikt snakk drar bare debatten ned på et lavmål.