View Single Post
Sitat av worraps Vis innlegg
Og Sky, jeg diskuterer ikke her for å bevise noe som helst. Jeg bare svarer deg så godt jeg kan, med det jeg tror på. Jeg skjønner ikke hva som er så galt med det?
Jeg tror at når du dør, så går du videre, den ene eller den andre veien, i form av en sjel.
Vis hele sitatet...
Det som er galt, kjære venn, er at du og millioner av andre mennesker viser en urovekkende mangel på kritisk og rasjonell tankegang, og overlater ubesvarte spørsmål til en eller annen ukjent entitet det ikke finnes noe bevis for at eksisterer. Det er tvert i mot overveldende mye som tyder på at din Gud faktisk ikke eksisterer, og troen din har intet grunnlag overhodet.

Grunnløs og blind tro er en trussel mot et opplyst og sivilisert samfunn, og per i dag skyldes mye av uroen her i verden nettopp religiøse overbevisninger og ulikheter. Ser vi tilbake i historien, så er ikke akkurat ditt folk så mye å være stolt av, heller. Korstogene, heksejakten og jødehatet er eksempler på grusomme ting som har sitt utspring i kristen tro. Fengsling av vitenskapsmenn, voldtekt av små gutter, tortur og sensur av vitenskap kommer også med på denne listen. Videre så er ikke Guden du vedkjenner deg noen Gud verdig tro, fordi Han, slik det står i bibelen, er en grusom skapning som regelrett oppfordrer, nei faktisk kommanderer dere, til drap, mishandling og tortur. Er det en Gud verdt å tro på?
Sist endret av Sky; 22. desember 2011 kl. 14:46.