View Single Post
Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Man begynner som oftest ikke å faktisk tro på gud før man er minst 13-14 år. Innen den tid har man har fått 2 sider av saken uansett. Synes ikke dette er noe problem i det hele tatt, barn nå til dags har mange muligheter og kan velge helt fritt.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra? For meg er det en selvfølge at det er mye lettere å påvirke barn enn ungdommer til å tro på noe uansett hva det er, jeg kjenner heller ikke til noen (blant folk jeg kjenner selv) som har vært ateister som barn og som i voksen alder har begynt å tro på gud.

Sitat av Huztle Vis innlegg
Skulle gjerne ha skrevet et langt og flott innlegg der jeg faktisk kunne ha poengtert hvor dum og trangsynt du er, men det behøves vel ikke. I Norge er kristendommen en statsreligion så å gå i kirken rundt juletider og andre høytider i regi av skolen er ikke uvanlig og heller ikke rart at blir arrangert. Og hva andre barn tror på er vel heller ikke ditt problem, er kirken så kvalm og uspiselig som du får den til å virke kan du jo bare skulke som du har sagt tidligere, for du får i hvert fall ikke medhold i "kirken manipulerer småbarn, så jeg vil ha fri".
Vis hele sitatet...
Her er det du som virker dum og trangsynt hvis du faktisk mener at han skal akseptere å bli tvunget i kirken fordi kristendom er statsreligion.
Sist endret av BaconWeed; 21. desember 2011 kl. 02:07.