View Single Post
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Men jeg lurer litt sånn helt konkret på hva slags jobber osv dere snakker om nå, som ikke krever noe utdannelse? Olje, konstruksjon, det meste av industri osv krever jo utdannelse eller fagbrev. De yrkene jeg kan komme med som man ikke har noe godt av utdannelse er service og kunsterniske yrker. Er det det dere tenker på? Å bli rockestjerne?
Vis hele sitatet...
Er en del innenfor industrien, og de aller fleste håndtverkeryrker, reiseliv, aksjemarkedet er åpent for alle og kan du vise til gode prestasjoner over tid og fremstår som en bra kar kan du få jobb i et meglerfirma..

Er mye rart der ute, er bare å lete det man orker, og når man har en jobb så må man se på hvilke mulgiheter det firmaet gir for videreutvikling.. er man ikke fornøyd så begynn å se etter et nytt firma..

Så lenge man ikke setter seg ned og blir passiv, holder seg til den jobben man har uten å se på mulighetene og slikt så er det helt realistisk at man skal klare å ordne seg ganske bra..

Er jo et stort problem at mange ikke har så store ambisjoner fordi de har hele tiden fått høre at bare de får jobb så bør de være sjeleglad.. Når man sitter med en timelønn på 150 og ikke ser etter andre jobber så har man seg selv å takke.

noen er for glad i komforsonen til at de kommer seg noen vei, NAV gir altfor mye til arbeidsløse etter min mening.. Nød lærer naken kvinne å sy.. er man plent nødt til å få jobb for å overleve, så vil man prøve hardere enn når man lever fint på nav..

Nei, jeg sier ikke at de som sliter med å få seg jobb skal kastes ut på gaten... jeg sier bare at slik det er nå, så lever faktisk folk uten problemer på nav, og det er for mange nok til at de ikkje gidder å prøve så hardt å finne jobb
Sist endret av GrønnUgle; 20. desember 2011 kl. 17:19.