View Single Post
Hei

Det har seg sånn at de fleste grunnskoler går i kirken. Dette gjelder også på ungdomsskolen jeg går på. Jeg stiller meg litt kritisk til at dette er med i "undervisningen". Skolene fremstiller jo nesten dette som fakta. Gud finnes! 7-8 åringer har jo enda ikke fått evnen til å bedømme om dette er rett eller galt. Derfor vil jo mange barn i underbevisstheten begynne å tro på dette.

Jeg mener det er feil av skolene å ha et slikt opplegg. Hvis du bestemmer deg for å tro på gud, kan man jo gå i kirka. Men at små barn uten evne til å tolke og danne seg egne meninger skal bli så sterkt motivert til å tro på denne kristendommen er jeg i mot.

At det finnes tilbud for folk som ikke går i kirken er jeg fullt klar over. Men hvem sine foreldre fyller da ut et sånt skjema? (uten om muslimene da så klart.)

For meg som er langt ifra kristen er det enda verre å tenke på at staten (staskirken) manipulerer, og skaper vrangforestillinger i små barns hoder. Dette mener jeg er direkte skummelt. Jeg for min del mener at kristendommen er et grunnlag og en teori for mangelfull forståelse av verden for 2011 år siden. Selvfølgelig var ikke menneskene som levde den gangen like intelligente som oss. Ja, de ville finne svar, det er lett og forstå. Men det faktum at folk nå 2011, snart 2012 år etter kristendommens opprinnelse, fortsatt tror på dette, og ikke minst lærer opp småbarn til at dette er riktig, er fra mitt synspunkt helt forkastelig.

Hva mener du om dette?