Tråd: [nrk] Trekant
View Single Post
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Veldig, veldig sant. Jeg lurer på hvorfor det er mer akseptabelt å ligge med mange som gutt, i motsetning til oss jenter. Jeg er selv jente, og synes det er leit at vi blir stemplet som horer, bare vi ligger med 1-2 gutter.
Vis hele sitatet...
Har selv både gutte- og jentevenner som knuller rundt etter beste evne, og jeg ser ikke så veldig forskjellig på dem. Jeg tror det finnes to hovedgrunner til at det er sånn som det er: Jenter får seg knull uansett, gutter må slite for det. På fest er det nesten alltid guttene som jobber, og jentene som holder igjen. Det er ikke så forbanna imponerende for en ok jente å få seg noe, da det bare er å gå bort til nærmeste gutt og si "knulle?". For oss gutta derimot kan det kreve timer med arbeid for å få overtalt en jente til å bli med. Teit, men sånn er det nå her.

Noe som leder meg over på neste punkt: Biologi. Fra naturens side er mye lagt opp til at én mann skal lede en flokk kvinner, og pare seg med samtlige av disse. Mange dyr oprerer på denne måten, noe som nok henger litt igjen hos oss mennesker. Dette er vel også grunnen til at gutter jevnt over har større konkurranseinstinkt enn jenter, slik at han kan hevde seg i flokken. For hunkjønnet er det viktig å finne en bra mann å pare seg med, for mannen er det viktig å finne seg MANGE å pare seg med. Dette kommer naturligvis av at en kvinne bare kan føde en gang hver 9mnd (kanskje en stund lengre?), mens gutter kan kjøre på opptil flere ganger daglig (med litt flaks).

As a side note: Noe av det mest irriterende jeg vet, er jenter som driver med teasing. Enkelte representanter av hunkjønnet går rundt på fest og flørter med gutta KUN for å få opp selvtilliten, uten at de vil noe mer. For oss gutta, og de fleste oppegående jenter, er det naturlig at het flørting leder videre til sengehalmen dersom alt klaffer. Det er mulig det er en smule barnslig, men jeg er drit lei jenter som flørter i vei hele kvelden bare for å kunne dumpe gutten etterpå.