View Single Post
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Idioti. Hvis du absolutt må bremse for å komme deg rundt en sving og holde ditt eget felt, så har du for stor fart. DU skal avpasse farten etter føre og vei. Og ja jeg har hatt førerkortet i en god del år.

Jeg kjører alltid etter forholdene og veien, så jeg trenger ikke å senke farten osv for å komme meg rundt en sving. Holder jevn og fin fart samt turtall uten noe problem. Så å komme her å si at du må kutte svingene for å gjøre det, så har du aldri kjørt uten å kutte svingene.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikkje å måtte kutte en sving fordi jeg kjører får fort til å klare svingen, men la oss si at vi har en sving der det går ann å holde 100Km/t igjennom uten å gå ut av veien. Å du kjører i 80 Km/t, da kan du gjøre det på følgende måte:
- Holde ditt felt i 80Km/t og få en litt ubehagelig sving.
- Bremse ned til 70Km/t og få en behagelig sving.
- Eller kutte den å holde 80Km/t å fortsatt ha en behagelig sving.

Klart jeg har kjørt uten å kutte svinger, er det en farlig eller lite oversiktelig sving så kutter jeg ikkje den.

Men jeg vil gjerne høre argumentene får å ikkje kutte svinger? Eneste jeg har fått med at du har kommet med er at det kan være farli, sjaføren i møtende bil dør, å at det er ulovlig i følge deg.