View Single Post
Sitat av jalig Vis innlegg
Å gi dere noen gode argumenter, som jeg og andre har forsøkt er jo meningsløst, det er jo som å snakke til religiøse. Alt av argumenter preller av fordi dere nekter å høre på andre sider.

Jeg syns pels er flott og se på, og dyrene er nyttedyr som alle andre. Jeg sier ikke at alle som demonstrerer er fulle av dobbeltmoral, men i dette tilfellet så ja.
Jeg bryr meg om at folk sulter i Afrika. Jeg bryr meg ikke om pels. Det er mitt valg.
Det er også det faktum å forholde seg til at pels er noe folk ønsker å bruke. Det er både nyttig og fint, hvorfor kan ikke folk få lov til det. Så kan man heller jobbe for at vi i norge kan heve standarden for dyrene.

Det dere sier her er jo at dere vil det. Men aller helst vil dere jo stenge hele sulamitten. Er det ikke like greit å si det da? Ikke komme med vikarierende argumenter.
Vis hele sitatet...
Du kommer jo utelukkende med tøv. Hvilken dobbeltmoral er det snakk om? Er det mange av oss pels-motstandere som torturerer dyr, tror du?


Og jeg ville ha argumenter for å ha pelsoppdrett, ikke hvorfor næringen skal bevares, forsvart med dårlige sammenligninger med ribbekjøtt.
Vi behøver absolutt ikke pels, som flere har poengtert. Det har ingen nytteverdi vi ikke kan få fra andre produkter.
Det ser, for oss som ikke jobber i Vogue, helt lik de fuskepelsene noen tilbyr. Og skal vi virkelig avle dyr under forkastelige forhold kun for å ha en kåpe med pels? Ser du ikke hvor dumt dette er?

Om jeg ønsker et halskjede bestående av hundeøyne, ville du syns det var greit at jeg avlet hunder i skoesker for å plukke ut øynene på de? Du kan jo forholde deg til at jeg ønsker det..


Sitat av Stratops Vis innlegg
Er det moralsk forsvarlig og IKKE produsere pels her så mer pels blir produsert i Kina? Er ikke vi da medskyldig i at flere dyr blir mishandlet, når våre handlinger fører til at pelsproduksjon i Kina øker
Vis hele sitatet...
Det blir litt som å slå kvinner litt her i Norge, så vi ikke blir medskyldige i større overfall i andre land. Det ene utelukker ikke det andre. Om du tenker på import av pelser, importeres det kvinner inn i Norge også.
Sist endret av Zepur; 6. desember 2011 kl. 23:50.