View Single Post
Sitat av laksir Vis innlegg
Ja, la oss nå forby norsk pelsdyrnæring som har strenge krav til dyrevelferd
Vis hele sitatet...
De har slett ikke spesielt strenge krav, og de klarer heller ikke å overholde de slappe kravene som foreligger. Overholdes strenge krav til dyrevelferd når solitære streifdyr stappes sammen i små dyr, mot alle instinkter de har i kroppen, og frustrasjonen får utløp gjennom å gnage av egne og andres kroppsdeler? Når bena setter seg fast i gitteret så de blir revet av, og de går i ukes- om ikke månedsvis uten veterinærhjelp? Når sykdom, infeksjoner og skader medfører døden, og de døde dyrene ligger henslengt i de trange burene med de levende?

Sitat av laksir Vis innlegg
, og tving heller folk til å kjøpe fra kina hvor rev og mink blir flådd levende og etterlatt for å dø.
Vis hele sitatet...
Tvinge noen til å kjøpe pels?? Skjerp deg. Her er det ingen som tvinges til noe som helst, og det er som sagt bare noen poster tidligere et ekstremt dårlig argument at vi bør fortsette med subsidiert og systematisert grov tortur av dyr bare fordi de tortureres enda verre et annet sted. En tvangsavvikling av næringen vil sende et kraftig signal om at pels er uetisk, og pelsimport fra Kina vil bli uglesett. Det er heller ikke noe i veien for et importforbud, så er problemstillingen helt ute av verden.

Sitat av laksir Vis innlegg
For meg er det ufattelig at folk syter så mye om pels. Kan alle ihuga anti-pelsdyr entusiaster svare meg på hvilke av disse to ondene ville dere valgt; human norsk pels, eller forkastelig u-lands pels?
Vis hele sitatet...
Ja, for man velge en av de? Det er ingen mulighet å ikke kjøpe pels? Et falskt dilemma, kalles dette. I tillegg er det både latterlig og motbydelig å kalle norsk pelsindustri for human, da det er tvers gjennom tortur av dyrene selv uten de store fysiske skadene de drar på seg.

EDIT: Hvis du leser hele tråden vil du se at alle argumentene dine allerede har blitt tilbakevist solid, og det samme gjelder spørsmålet du ville ha svar på. Innlegget ditt har altså ikke særlig verdi i diskusjonen, og jeg foreslår at du setter deg litt mer inn i tråden før du skriver neste gang.
Sist endret av Provo; 6. desember 2011 kl. 18:51.