View Single Post
Bruker heller cannabis enn å bli sakte men sikkert grønnsak i hodet å verre avhengig av det leger vil skrive ut,cannabis er uansett bedre for MEG enn legemiddler, eller det å ikke ta noe. Jeg har da sluttet å røyke av å på i flere år uten problemer annet enn en uke med svetting og lite søvn. Det er jaggu verre med det psykologer skriver ut og bieffekter det fører med seg. Uansett,har jeg aldri vært mere avhengig av noe som nikotin,det klarer jeg ikke å legge på hylla. Om noen syntes mine argumenter er simple så greit nok,men jeg har spist meg godt igjennom legemiddelboka oppigjennom å vet hvordan det føles på kropp å psyke,samtidig som jeg bikker 30år nå så har jeg funnet ut hva som funker å ikke igjennom årene. Selv om det ikke funker for dere så er det ikke derme sagt at andre trenger å ha store problemer med det. Dessuten er det jo standard propaganda svada i første post som trekker alle cannabisbrukere over en kam,funker det ikke for dere så ikke prøv å overbevis andre om at det ikke er rett for dem!

Trodde du hadde skjønt det perperperper utifra signaturen din,men virker ikke sånn så se å fjern den med en gang!

Ikke overse at jeg bruker ordet moderasjon her,selvfølgelig er det ikke bra om man røyker ifra man står opp til man legger seg og ikke lar hjernen "lande" annet enn de timene man sover,da blir det fort problemer ut av bruken. Men hadde folk klart å moderere seg så hadde det ikke vært slike tråder med "å cannabis kan man dø av" "cannabis gir deg hjerteinnfarkt" "psykotisk pasient av cannabis" osv. Majoriteten av de som skriver her inne er ofte tenåringer virker det som å dem har ikke godt av det siden hjernen er i utvikling. Cannabis bør ikke røres før man er passert 24-25 da hjernen er utviklet tilstrekklig.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19539765

En psykiatrisk gruppe innen klinisk vitenskap i london konkluderer med at rekrasjonbrukere av cannabis ikke utløser nevneverdige mengder med dopamin. Sjekk linken ovenfor å gjør gjerne en reasearch rundt pubmed.org som offentligjør slike rapporter.

"PubMed er en søkemotor som gir tilgang til sammendrag fra den bibliografiske databasen Medline. Den er gratisversjonen av Medline. PubMed er verdens største database innen medisin, sykepleie, odontologi, veterinærmedisin, helsestell og preklinisk vitenskap. Den har referanser til artikler fra ca. 4 800 tidsskrifter internasjonalt fra 1966 og fremover. De fleste referansene har engelsk sammendrag. PubMed oppdateres daglig.
Medline har bibliografidata for artikler fra mer enn 18 millioner vitenskapelige tidsskrifter fra 1948 og frem til i dag"

Kilde: Wikipedia.