View Single Post
Sitat av Blåtann Vis innlegg
Det er ikke positivt i det hele tatt. Det finnes mange nordmenn som ikke har høy utdanning av mange årsaker, og trenger arbeidsplasser som kanskje ikke har veldig høye krav, om innvadrere tar flere og flere av de jobbene vil jo etnisk norske plutslig stå der uten arbeid.

Og nei, jeg sier ikke at alle innvadrere har lav utdanning...
Vis hele sitatet...
Jeg syns enkelte yrkesgrupper har uforholdsmessig god lønn i Norge. Er ikke det verste som kan skje hvis for eksempel rørleggere må konkurrere litt på lønn...

Sitat av Psettamaxima Vis innlegg
Nå var det vel innvandrere fra midtøsten og Afrika det stort sett var snakk om her. Det er vel ikke så mange av de som innehar "årevis med utdanning" ? Meg bekjent virker det som om de fleste innvandrere med høy utdanning faktisk kommer fra Europa, fortrinnsvis våre naboland.
Vis hele sitatet...
Det kan godt være du har rett, men her i Oslo ser vi at de som kommer til byen fra nabolandene slettes ikke er de med utdannelse, men derimot de som kommer hit fordi de ikke har kvalifikasjoner for å få jobb i hjemlandet, (les: Partysvenskene)

Foreldrene til de av elevene mine som ikke er etnisk norske, er utelukkende meget høyutdannede mennesker som kommer til Norge med ferdig betalt utdanning fra hjemlandet. Snakk om brain-drain...

PS:
Det hadde vært morro om endel av dere en gang kunne tatt dere en tur opp på Odontologisk institutt i Oslo og se hva slags mennesker som går der. Stor andel kvinner med innvandrerbakgrunn!
Sist endret av Halalgeir; 1. desember 2011 kl. 22:38.