View Single Post
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Har vært borti en del elektrikere fra forskjellige firmaer, og fremgangsmåten som regel ganske lik. En eller to elektrikere dukker opp på en jobb som allerede er solgt inn. Det er altså noen som har vært på befaring og/eller sett på tegninger og gitt en pris utifra dette. Allikevel så dukker elektriker opp uten så mye som en meter k-rør eller en eneste vegg-, eller takboks. Har jo ingen problemer med å forstå at man ikke kan kjøre rundt som ett rullende Elektroskandia-lager
Vis hele sitatet...
Jammen da vet du jo at du ikke bruker det firmaet neste gang. Hørest jo faktisk ganske latterlig ut. Slik er det vertfall ikke i firmaet vårt. Små jobber har vi (så godt som, er vel alltids noen unntak) alltid med oss det vi trenger. På større jobber blir det fort en tur til grossisten i løpet av dagen, eller om vi skal tilbake dagen etter planlegger vi heller å få gjort ferdig det vi kan, og heller stikker å handler på slutten av dagen slik at bilen er klar til dagen etter.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Nei, det er det ikkje. Går du på Onninen og kjøper et stikk koster det en hundrelapp. En automatsikring? 150-200. Ut til kunde har trikkeren ganga prisen med 2-3-4.

Kort sagt er biltema påfallande likt Onninen i pris, og eg vil bli forundra om ikkje kvaliteten er så godt som identisk - og gjerne produsert på samme fabrikk.
Vis hele sitatet...
Så flott at du vet alt, da.

Du kunne vel kanskje lagt ved en prisliste eller kilder på dette da?

Om Onninen der du bor selger automatsikringer til 150 kroner, og stikk til 100 tror jeg jaggu jeg skal ta firmabilen dit en tur altså! Kunne vel til og med gått der og handlet og solgt videre til andre grossister, billigere enn hva de får det for fra levrandøren.
Med den ideen tror jeg jaggu pensjonen min er sikkra!

Sitat av McHoover Vis innlegg
Jammen da vet du jo at du ikke bruker det firmaet neste gang. Hørest jo faktisk ganske latterlig ut. Slik er det vertfall ikke i firmaet vårt. Små jobber har vi (så godt som, er vel alltids noen unntak) alltid med oss det vi trenger. På større jobber blir det fort en tur til grossisten i løpet av dagen, eller om vi skal tilbake dagen etter planlegger vi heller å få gjort ferdig det vi kan, og heller stikker å handler på slutten av dagen slik at bilen er klar til dagen etter.



Så flott at du vet alt, da.

Du kunne vel kanskje lagt ved en prisliste eller kilder på dette da?

Om Onninen der du bor selger automatsikringer til 150 kroner, og stikk til 100 tror jeg jaggu jeg skal ta firmabilen dit en tur altså! Kunne vel til og med gått der og handlet og solgt videre til andre grossister, billigere enn hva de får det for fra levrandøren.
Med den ideen tror jeg jaggu pensjonen min er sikkra!
Vis hele sitatet...

Legger også til at det å komme på en jobb der kunden har handla inn utstyr på biltema er et helvete! Jævli å koble, jævli å få på ramma, sprø og ekkel plastisk, så skal ikke så skremmende mye til for å knekke. Hadde ikke sovet godt om natta med biltema produkter i mitt hus vertfall.

De kronene du sparer på å handle utstyr på biltema, taper du på tiden elektrikeren bruker ekstra for å montere det. Det er faktisk så crappy.
Elko produktene du finner hos Clas Olsson er helt OK, tho'.