View Single Post
Jeg vil tro at de som er over snittet "intelligente" er mer interessert i å finne ut av sannheten bak rusmidler framfor å sluke all skremselspropagandaen.
Dette skjer sannsynligvis når de innser at de ulovlige rusmidlene har både positive og negative effekter i forskjellig grad, akkurat som de lovlige rusmidlene/legemidlene og at ulovligheten har lite med skadevirkningene å gjøre.

Men når det kommer til misbruk er det altfor mange faktorer som spiller inn til at intelligens kan direkte knyttes opp mot misbruk. På en annen side så vil de godt reflekterte lære seg å kontrollere rusbruken sin langt lettere enn de som ikke er det.

Basert på personlig erfaring så er desverre de mindre "intelligente" langt mer utsatt for å bli misbrukere i framtiden. Flerparten av disse eier tilnærmet null kritisk sans når det kommer til hva de putter i seg og påvirkes mer av miljøet.

Selvfølgelig så gjelder ingenting for alle, "intelligente" personer kan like lett bli misbrukere som de mindre "intelligente".

Akkurat som Afasar så bruker jeg hermetegn rundt ordet intelligent, i mine øyne så kan ikke intelligens måles nøyaktig da folk er intelligente på mange forskjellige måter.