View Single Post
Sitat av Crazy Pommfritt Vis innlegg
Vandringsmann: Selv om det virker slik, er det ikke et veldig godt bevis for at man kan ha en drøm i en drøm. Jeg har flere ganger våknet fra en drøm og funnet ut at det bare er en annen drøm, betyr jo ikke at jeg har lugget og sovet i den drømmen jeg våknet i. Det er bare enda en måte å skifte drømmescenarioet på. Selv om du glemte at du hadde lagt deg til å sove i den første drømmen der og da, er det neppe slik at HELE hjernen din glemte det. Man kan jo mange ganger komme på ting man trodde man hadde glemt for lenge siden
Vis hele sitatet...
Jeg ser hva du mener, men husk at jeg alle 3 gangene har våknet to ganger..

Det er også viktig å huske på at alt i drømmene ikke er fysisk og er derfor ikke underlagt de samme lover og definisjoner som i virkeligheten. Derfor vil det være vanskelig og bevise noe som helst som skjer i drømmeland.

Om det er endring av ett scenario, dypere dykk i underbevisstheten. drøm i drøm eller hvordan man selv velger å sette ord på det, så er det ikke tvil om at jeg har drømt at jeg drømte.

Om jeg våkner 2 ganger er faktumet det at hjernen min oppfatter en drøm i en drøm. Om jeg har drømt i drømmen eller om det er ett bytte av scenario blir uvesentlig. Hjernen våkner 2 ganger og det er det nærmeste vi kommer til en "fysisk bevist" drøm i drøm.

Håper du skjønner hva jeg mener
Sist endret av Vandringsmann; 22. november 2011 kl. 16:20.