View Single Post
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Fordi hvis vi utrydder arter, så vil det bli ubalanse i naturen? Vi har et variert utvalg vesner i naturen, som ikke er der helt uten mål og mening.
Vis hele sitatet...
Sannheten er den at ulvebestanden i Norge har vært liten siden 1920 - tallet. Har vært skuddpris på ulven i lang tid, slik at det skal kunne være mulig å drive med sau. Resultatet av den lave ulvebestanden er høy elgbestand. Sist jeg skjekka var Oslofolket glad i lam, fårikål og elgjakt, men ulven, den skal man ha!(????).

Bonden kan ikke delta i denne debatten fordi de er personlig og økonomisk knytta til dyra? I følge den logikken kan ikke jeg som skoleelev delta i skolepolitikk nettop fordi jeg er elev!

Jeg forstår ikke dere som prater om at ''ulven er så flott og fin og kos og klem. Ulvebestanden i grensetraktene mellom Rusland - Sverige er høye. Er også drøyt tusen individer i Finland, så en utryddelse av ulven i Norge tilsier ikke en utryddelse av ulven som art.

Det beste, etter min oppfattning, må være å få i gang et nordisk samarbeid med Finland, Sverige Russland og Norge fremfor et totalvern i Norge med ulven inni inhegningene.