View Single Post
Sitat av watchman Vis innlegg
hm.. trollealarmen min går for fullt her. Sitter noen her inne og har det morsomt på FF brukernes bekostning?
Mitt tips er å ta denne historien med en stor klype salt....
Vis hele sitatet...
Dette er litt vanskelig å tro på for min del. Hadde en bekjent tidligere som faktisk var fulstendig gal. Han var til fare for seg og sine omgivelser, pratet bare svada hele tiden. Etter han hadde truet en familie for penger som liksom skyldte narko gjeld, prøvd og handle på bensinstasjoner med pass, si til folk at han var spaner for politiet, tok jeg og en kammerat å kjørte han til legevakten der han ble vurdert av en lege. Inne hos legen begynte han og synge, fortelle at han var spaner for politiet osv... Legen mente at dette ikke var alvorlig, men henviste oss alikevel til psykiatrien. Der ble ha lagt inn på frivillig tvang, to dager etter ble han sluppet ut fordi han ikke ønsket selv og være der. Dette var på grunnlag av Frihetsberøvelse.

En drøy uke etter forsvant han i en taxi med en rømling fra barnevernsinstitusjon, med i taxien hadde han samurai sverd, dyne/puter og masse tjuvgods. Strekkningen fra Tønsberg til Sandvika, der sjåføren fikk mistanke om at noe var galt, sjåføren ringte politiet som hentet disse guttene.
Etter et langt avhør ble han sluppet løs, han fra institusjonen ble kjørt tilbake.

hele poenget mitt er at det er hvist ikke så lett å bli tvunget inne på psykiatrien.