View Single Post
Sitat av Don Veto Vis innlegg
Er din logiske tankegang at skadeomfanget av alkohol blir mindre hvis vi forbyr det? Jeg finner det merkelig at det fortsatt er så mange som ikke bare mangler evnen til å se alle skadene narkotikaforbudet gjør, men glemmer eller ser ikke sammenhengen med forholdene under forbudstiden mot alkohol. Det var flere utsalgssteder enn det er i dag, alkohoforgiftning gikk kraftig opp og all slags kriminalitet blomstret. Du vil altså kalle forbudet mot alkohol en suksess som førte til redusert skadeomfang? Really?

http://www.cato.org/pub_display.php?pub_id=1017
Vis hele sitatet...
Kjære deg. Jeg har vel aldri påstått at forbudstiden mot alkohol var en suksess? Really? Les postene jeg skriver. Jeg snudde på flisa for å komme med et eksempel på at det er en sammenheng mellom tilgjengelighet og bruk. Og det er det. Et annet eksempel kan være at man røyker mindre gress i de forskjellige byene ettersom det er lite av det i perioder.

Og til Ohama: Elendig innspill uten noe form for kontekst eller sammenheng. Hva med at tidligere sedlighetsdømte skal jobbe i barnehage? Vanskelig å argumentere for "Nei" siden der også? (like elendig eksempel som innspillet).

Så tilbake til forkjemperene som det er et overvektig flertall av her inne: Hva blir prisen på cannabisen? Siden den skal beskattes og legges avgifter på som dere hevder i deres legaliseringsteorier, vil et gram hasjis koste...? Vil den være i samme prisklasse som dagens? Neppe. Jeg kan tenke meg at den kommer til å være dyrere. Og når man ser på brukermassen av cannabis finner vi mange unge, og sosialt svake (slapp av, jeg vet det bare er en andel). Hvordan skal disse få råd til å kjøpe cannabisen? Kanskje ved å begå kriminalitet?

Jeg savner fremdeles de objektive kildene\rapportene fra Nederland eller Portugal, som sammensatt ser på de sosiale skadevirkningene av legaliseringen- gjerne i forhold til Norge!