Tråd: 9000kr i bot.
View Single Post
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Satsene er heller små !
Vis hele sitatet...
Visst du mener at han slapp billig unna med 9000 i bot og en natt i glattcelle, så syns jeg du tar litt i.
De fleste har gjort dumme ting når de er dritings, men mangen i Norge kan komme i en økonomisk krise av en regning på 9000. Greit at han fortjener seg en lærepenge, men å gi så høye bøter i en slik situasjon kan være med å skape mer kriminalitet. Flere jeg kjenner har solg hasj i trange tider, når de var yngre og lite penger, så kommer februar og mangen regninger på en gang. Disse personene klarer seg fint i dag, men de kunne valgt å forsette å selge hasj og kanskje annet.

Og til tråd-starter; Det er normalt for politiet å la deg skrive under på at du er skyldig dagen etter når du er i glattcelle. Visst du forsatt er ruset da, pleier de å holde deg igjen litt utpå ettermiddagen/kvelden. Så du er skikket til å forstå den. Dessverre vet jeg ikke om det er lovpålagt, men det burde det syns jeg. Visst ikke kan jo en veldig ruset person vært i glattcellen en natt uten å huske det engang.