Tråd: 9000kr i bot.
View Single Post
Sitat av chrox Vis innlegg
Hvorfor skal de la det gå? For kun dere da eller? De hadde jo allerede latt han gå, hvor mange sjanser skal folk få egentlig? Da må de jo la alle gå. Hadde jeg vært politi og hadde havna oppi en situasjon der jeg hadde måtte snakket med kompisen din for han hadde gjort noe, og så latt han gå uten å gjøre noe med det. Og han så viser fingeren etter det så skjønner jeg politiet godt. De kunne sikkert latt det gå hvis de ville. Men det her er jo å be om bot og glattcelle. Man får som man fortjener. Gjør man noe dumt, så skjer det ofte noe dumt. Det handler om å tenke på konsekvenser og ikke handle på impuls. Hvis du hadde en joint i lomma så hadde ikke du fyrt den opp forran politiet uansett. Det her handler om kameraten din sin uvitenhet og mangel på respekt i forhold til politiet.

Er du grei med politiet behandler de deg bra. Er du frekk behandler de deg dårlig. Er ikke det ganske enkelt og greit?
Vis hele sitatet...
Mente det ikke sånn, og politiet var der tilfeldig da vi gikk forbi og ville se legg, sikkert for og sjekke formen. så nekta de han og gå inn (han skulle hente jakka si som lå inne på baren) fordi han var for full. vi var på vei hjem så det var greit at vi måtte stikke men fikk som sagt ikke lov til og gå inn for og hente jakka.
til slutt dro jeg kompisen min bort for at vi skulle gå og da ga han fingern.

Jeg synes ikke dette forjener et forlegg på 9000kr.
Greit nok hvis han hadde fått et forelegg på rundt 1000kr, synes jeg.