View Single Post
Her er et foreløpig utkast til underskriftkampanje:

Sitat av MeTheWall
Ja til legalisering av narkotika.

Født og oppvokst i Oslo, har jeg sett resultatene av narkotikapolitikken vi kjører her til lands, og den må kunne sies å være totalt mislykket.

På mine snart 20 år som voksen i Oslo har det bare blitt mer og mer narkotika og det å få tak i tunge narkotiske stoffer er i dag enklere enn å få tak i alkohol for de som enda ikke har fylt 18.
Det hjelper ikke barna våre å tviholde på narkotikaforbudet, det hjelper heller ikke de som allerede har blitt narkomane.

Om mindre skadelige rusmidler som hasj/cannabis og for eksempel spissfleinsopp kunne omsettes under regulerte former, ville vi få mye bedre kontroll over hva som distribueres. Mot dagens ordning der det er null kontroll og mange av de som omsetter hasj/cannbis, omsetter også sterkere stoffer som kokain m.m.

Jeg ser for meg at de tyngre stoffene som heroin skal være forbudt og omsette, men alle som har havnet i den situasjonen at de har blitt tunge rusmisbrukere, bør få utdelt gratis heroin på resept, mot at de går igjennom et behandlingsprogram med sikte på å bli rusfrie og fungerende mennesker, med eller uten metadon.
Vis hele sitatet...
Håper på konstruktiv kritikk.