View Single Post
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vell, når jeg debaterer for cannbis nevner jeg ofte det negative, og jeg ser folk gjør det samme i andre saker..
Journalister bestemmer seg før de har skrevet saken sin om hva den skal handle om og hvaslags vinkling den skal ha.
Vis hele sitatet...
Det jeg mente ikke hang på greip var at du snakker om å utelate negative elementer og å se saken fra en side, i samme åndedrag som du oppfordrer til å være objektiv

Ellers; jeg fikk svar fra Liliana Buchs, og hun bekreftet mine mistanker om at dette var dårlig journalistarbeid.
Sitat av Liliana Bachs
Hei, Felix

Ja, det ble litt upresist i teksten dette med Sverige. Det som har vært dødsfall i Sverige er på blandinger av Kratom og et syntetisk opioid. Det har til felles med Spice at det er plantemateriale tilsatt syntetiske rusmidler. Iom at man ikke har noe kontroll på hva som er tilsatt de ulike produkter, synes jeg det ble relevant for forbrukeren likevel, selv om dødsfallene ikke skyldes syntetiske cannabinoider.
Vis hele sitatet...
Det sistnevnte er jeg helt enig med henne i. Jeg har opplyst journalistene hos NRK om dette, så får vi se om de endrer artikkelen.