View Single Post
Sitat av lassekk Vis innlegg
Hva vet du om dette?

Hva tror du hadde skjedd med deg om du ble tatt for hasj i en slik razzia?

Hvordan hadde folk sett på deg etterpå? Hva hadde skjedd med selvfølelsen din?
Vis hele sitatet...
Jeg tror at, hvis hunden hadde markert en person eller en sekk, så hadde politiet gjort det på en slik måte at det skal være minst mulig behagelig for den markerte eleven.

Mest sannsynlig så tar de sekken og personen med utenfor klasserommet på en diskré måte, snakker med den det gjelder. Det som sannsynligvis skjer etter det er at de tar med seg eleven på politistasjonen for en prat, også går vet vel i konfliktrådet eller domstolen, avhengig av hvor gammel personen er.
Men det er nok ikke slik at eleven blir lagt i jern i klasserommet mens alle ser på.

Ubehagelig er det nok for personen som blir markert, men at det skal være ubehagelig for de som er uskyldig, det blir for dumt.

Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Rein skjær skremselspropaganda. Det er det eneste politiet kan å bruke. De skremmer folk, og dette her er bare negativt, jeg ser ikke noe positivt med dette.


Går ikke dette også under æreskrenkelse?
Vis hele sitatet...
Skremselspropaganda? På ingen måte vil jeg si. Det er viktig at politiet er ute på skolene og forebygger når de kan.
De er heller ikke ute etter å skremme.
Æreskrenkelse, på hvilken måte?


Sitat av Sprakradet.no
Ærekrenkelse el. Ærekrenking mest jur.: straffbar handling som krenker en persons æresfølelse el. alminnelige omdømme
Vis hele sitatet...
For det første forstyrrer det skoleundervisningen, selv om de kanskje bruker ti minutter på denne razziaen hadde de fleste ikke klart å konsentrere seg med undervisningen resten av dagen, hvertfall ikke jeg hvis det plutselig dukka opp politi og bikkjer i klasserommet. Mange hadde følt ubehag. (hva hadde du følt om det plutselig stod 3-4 politibetjenter og bjeffende bikkjer i klasserommet ditt? Hadde du funnet det avslappende?) De gjør det for å skremme ungdommen uansett om de bruker dop eller ikke. Majoriteten har ikke respekt for politiet i dagens samfunn, men snarere en frykt for dem. Noe jeg syns er ganske trist, da deres oppgave er å beskytte offentligheten. Istedenfor (hvertfall i mine miljøer) fremstår de som maktsyke SA-bøller, som har kun en oppgave i livet og det er føkke opp mest mulig for flest ungdom.
Vis hele sitatet...
Å bruke argumentet om at de forstyrrer skoleundervisningen i 10 minutter holder ikke.
For det første er jeg ganske sikker på at de 10 minuttene hadde gått til noe annet utover dagen, som å snakke med medelever eller forstyrre undervisningen. 10 minutter av en skole dag, er meget lite.

Dessuten så er det en garantert avtale mellom skolens ledelse og den lokale politistasjonen om at de skal komme på besøk.

Det at du ikke klarer å konsentrere deg etter dette er jo ditt personlige problem. Sannsynligvis så får ingen andre varige mén av dette.
Dessuten så er politiets hunder meget godt dressert, at den bjeffer nok ikke hvis den får beskjed om å ikke gjøre det.

Ellers er jeg enig i at de fleste har et ACAB syn på politiet. Selv har jeg kun gode erfaringer og møter med politiet. Men jeg har heller ikke noe kriminelt på meg, så jeg har ikke noe å frykte.