View Single Post
Sitat av nemisoursa Vis innlegg
Jeg stusser på endel ting du skriver. Blandt annet årsaken til innleggelsen. Du har måttet sagt MYE mer enn du forteller her til din psykolog. Og selv da er det uderlig at han venter til neste time med å begjære deg tvangsinnlagt. Det er strenge regler for tvangsinnleggelse. To av tre kriterier må være oppfylt. Hovedkriteriet : mistanke om alvorlig sinnssykdom MÅ være oppfylt. Videre så må ett av de to neste kriteriene være oppfylt : Fare for eget eller andres liv, eller at uten tvangsinnlegelse vil utsikten til helbred VESENTLIG bli redusert. Dette må som sagt være oppfylt.
Du var innlagt på en observasjonsparagraf sier du, da fikk du vel informasjon om din klagerett til kontrollkommisjonen? Da skal de komme til sykehuset og snakke med deg, og med behandlende lege samt rapporter fra personalet. Det er ikke uvanlig at sykehusets behandlende lege blir kjørt over av kontrollkommisjonen, og pasienten blir overført til en frivillig paragraf. Og kan skrive seg ut.
Når du skriver om medisiner, så kan du ikke tvagsmedisineres uten et vedtak. Det vedtaket kan du klage på til fylkeslegen. Innen 48 timer etter klagen skal fylkeslegen eller hans representant kommme til sykehuset for å snakke med deg, og å vurdere tvangsmedisineringsvedtaket.
Jeg finner det underlig at du er utsatt for en slik behandling, da det er sterke lover i dette landet for å beskytte pasienter mot overgrep.
Jeg antar du har utelatt endel vesentlige symptom i din beskrivelse her på forumet, man blir ikke tvangsinnlagt pga lett depresjon og stemmehøring.... dette er ingen indikasjon på alvorlig sinnslidelse
Vis hele sitatet...
Folk skriker etter å bli tvangsinnlagt, men kommer ikke igjennom.

Derimot TS som er helt oppegående og normal blir tvangsinnlagt, det er virkelig noe som skurrer her...