View Single Post
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
De eldre som er mot lekser, lever normalt enten på NAV sine utbetalinger, eller har en meget lavtlønnet yrke.

Man kan ikke tro at man blir vellykket her i verden, uten å måtte ta med seg både skolearbeid, og vanlig arbeid hjem.
Vis hele sitatet...
Mente du det seriøst!? Eller bare tuller du? De fleste jeg kjenner som går på NAV gikk aldri vgs og har store narkotikaproblemer. Jeg kjenner også flere høyutdannede jurister, leger og LÆRERER som syntes lekser ikke er noe særlig i vgs, og at man i stedet skal fokusere på det man får karakter i på hjemmebasis.

Men siden du selv er så forbannet høytstående i forhold til andre som du selv tror, så har du kanskje kilder argumentet ditt du også?

Sitat av Underberg Vis innlegg
Alltid vært imot lekser fordi en time ekstra på skolen er MYE mer tid enn jeg bruker på leksene mine uansett. Dessuten skader det ikke at barn/ungdom lærer å ta litt ansvar uten om skolen også.
Vis hele sitatet...
Må ikke glemme at de på grunnskolen fra 1-7 klasse ikke får noen som helst form for karakterer da. Uansett vil det være utrolig viktig med lekser i grunnskolen siden barna skal lære seg de elementære tingene alle må kunne. VGS, er en helt annen situasjon! Man burde heller fokusere på oppgavene/prøvene vi får vurdering av, i stedet for å streve rundt lekser i tillegg til prøver og innleveringer som åpenlyst er meningen med VGS. Er det ikke det?:P