View Single Post
Sitat av Jønnhøggern Vis innlegg
Nei. Faktisk ikke. Jeg var faktisk ikke i stand til åbetale tilbake. Hele meg var i ulage etter at jeg ble ferdig på privatgymnas og jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre. Dessuten fikk jeg null brev eller tlfer fra lånekassa hjem for eksmpl. Var ikke klar ove ting, og gravde hue i sanda. Takk for latterligjøringa!

Og nå ser det ut til å ordne seg faktisk!

Dem har mer empati enn enekelte her må jeg si!
Vis hele sitatet...
poenget står fortsatt. Om du har tatt et lån (selv om det er lånekassa) og ikke kan betale for deg, så må man ta kontakt og søke om betalingsutsettelse; man kan ikke bare ignorere lånet og tro at de bare skal forstå situasjonen de er i.

Selv om man ikke har penger og kan gjøre opp for seg kan man handle profesjonelt og ta kontakt og gjøre avtaler med de som du låner av. De fleste seriøst banker er ikke veldig skumle, og har normalt veldig hyggelige konsulenter som gjerne hjelper til om du er i en midlertidig vanskelig situasjon, gitt at du gir beskjed så fort du vet, og ikke kommer i ettertid.

En liten anbefaling som du kan ha med deg om du noen gang skal ha problem med å håndtere et lån igjen i fremtiden.