View Single Post
Hei folkens!

Enten så er jeg blind, eller så er det noen som har plukket alt av sopp i mitt nærområde! For jeg klarer ikke finne en eneste sopp av den typen jeg er ute etter. Jeg har vært ute og lett flere turer siden sist uke, fram til i dag. Og alle turene har vart fra 1 time til 3 timer, så jeg har vært nøye. Jeg bor litt utenfor byen, så det er jorder og div. rundt forbi, men ingen skog bortsett fra noe kratt ved hovedveien. Så dette området burde være idielt for sopp som dette. Jeg har vært å lett i parker, på jorder, i skråninger ved hovedveien, på slike små midtrabatter en finner på siden av parkeringsplasser ved div større bygg ala kontorer osv. Jeg har også vært å lett på plener, både min egen og andres. Men jeg har ikke funnet noe som helst!

I fjor var jeg og en kompis ute på leit, og det tok oss bare 2 dager å finne nok sopp til å forsyne oss begge i lang tid framover. Og vi trengte ikke løpe hele kommunen rundt. Alle soppene fant vi på et jorde som hadde vært sauebeite hele sommeren, men som sto tomt slik at gresset hadde begynt å gro igjen. Masse masse sopp over alt! Men i år har jeg flyttet, men bare noen timer vekk fra der jeg bodde før. Så klimaet er akkurat det samme. Men det er ingen sopp å finne noen steder -.- alt jeg har klart å finne er 2 røde fluesopper, men det spiser jeg ikke uansett.

Jeg var dog litt tidligere ute i fjor enn i år, men det burde da være sopp ute nå også? Jeg bor på vestlandet, så det er enda en stund til den første frostnatta.

- Cocho