View Single Post
Sitat av Jonta Vis innlegg
Dét er nok mulig. Jeg tror postene dine har blitt farget av en gjeldende samfunnsholdning om at man ikke skal kritisere religion.

Religionsfrihet er jo «alle» for, så da blir det å kritisere religioner likestilt med det å være mot religionsfrihet.
Vis hele sitatet...
Folk får farge postene mine som de vil, jeg skriver det jeg mener. Akkurat som dere. Ytringsfrihet er en frihet like sterk som religionsfrihet.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Hvilke er det snakk om?
Vis hele sitatet...
Les bakover i diskusjonen så burde du klare å finne flere uttalelser fra mine motdebattanter som lett kan oppfattes som krasse. Det er ikke noe jeg er ute etter å grave i eller diskutere, jeg ville bare påpeke at det ikke bare har gått ene veien. Som motdebattanter blir det lett å tenke at andre parten sitter med tilnærmet lik null respekt til andre parten, og at man dermed tolker en del ting krassere og mer personlig enn det egentlig er ment. Men jeg vet i hvert fall at jeg for min del så hadde jeg ikke fortsatt en diskusjon så lenge som dette om jeg ikke hadde hatt respekt for motdebattanten(e).

Sitat av Jonta Vis innlegg
Her var du bare bekymret for velværet vårt, og om vi hadde nok smertestillende...?
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var resultat av den voldsomme fiendtligheten mot religion som gikk i diskusjonen. Når folk engasjerer seg så negativt mot noe så ligger det oftest sterke følelser bak. Jeg ville se om jeg kunne finne ut mer om hvor disse følelsene kom fra og om jeg kunne gjøre noe med de, uten hell.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg vet ikke helt hvor stor prosentandel ordet «noe» representerer, men tror det er mindre enn 75 666 666% (4.54*109/6000*100%), noe som betyr at man må gange/dele med 756 666 for å komme fram til det andre svaret. Kilde om du er hypp.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønte ikke helt hvorfor du skulle komme med alt dette... men så gikk det opp for meg at du muligens trodde jeg seriøst mente noe yngre? Jeg er fullstendig klar over hvor mange år det er i mellom kristendommen sitt syn på jordens opprinnelse og vitenskapen sitt syn.

Sitat av Jonta Vis innlegg
Som et barn for eksempel? Vi er alle ateister ved fødsel.
Vis hele sitatet...
Egne barn blir noe annet, man former de på alle måter med den man er. Med religion og på alle mulige måter. Så lenge det ligger innforbi fredelige og trygge grenser så er jeg av den oppfatning av foreldre må få oppdra barn slik de selv ønsker og mener er til barnets beste. Det med forutsetning at barnet følger lærdommen frivillig.Og som skrevet tidligere en gang akseptere at/om barnet en gang finner sin egen vei.